کوروش نوشت

.ذوالقرنین
درباره شخصیت ذوالقرنین که در کتابهای آسمانی یهودیان ، مسیحیان و مسلمانان از آن سخن به میان آمده، چندگانگی وجود دارد و این که به واقع ذوالقرنین چه کسی است به طور قطعی مشخص نشده ‌است.
کوروش سردودمان هخامنشی، داریوش بزرگ، خشایارشا، اسکندر مقدونی گزینه‌هایی هستند که جهت پیدا شدن صاحب دو شاخ واقعی درباره آنها بررسی‌هایی انجام شده، اما با توجه به اسناد و مدارک تاریخی و تطبیق آن با آیه‌های قرآن، تورات، و انجیل تنها کوروش بزرگ است که موجه‌ترین دلایل را برای احراز این لقب دارا می‌باشد. شماری از فقهای معاصر شیعه نیز کوروش را ذوالقرنین می‌دانند. آیت الله طباطبایی، آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله صانعی و آیت الله مرتضی مطهری از معتقدان این نظر هستند.

امروز هشتم آبانه و یادروزجهانی کوروش نام گرفته،از کوروش چه تعریف که تو تموم کتب تاریخی و مذهبی واقعی و خیرخواه ذوالقرنین نام گرفته.حالا این بماند که عده ای نمیتونن این لقب با ارزش قرآنی رو به خودشون بقبولند.واسه اکثر مردم ایران چندان هم مهم نیست که این امر رو جار بزنن،چون چیزی که از دل میاد بر دل هم میشینه !!!
پ.ن : این پست در تاریخ (1388/11/04) ویرایش شده است. به علت خیانت (یا شایدم ورشکستگی) سایتی که عکس های وبلاگم و تو آپلود میکنم تموم عکس های آپلود شده وبلاگمو از دست دادم و مجبور شدم دوباره از اول مطلب بنویسم!!!


1 نظرات:

سپیده گفت...

سلام.وبلاگ زیباتون رو دیدم.من عاشق پاسارگادم.امیدوارم یک روز ببینمش.موفق باشید.