فلسفه مدرک گرائی

چند روز پیش داشتم یکی از روزنامه های سیاسی صبح کشور (همشهری) رو ورق میزدم که به یک مطلب برخوردم.
خب یه چیزائی در مورد مدرک تحصیلیِ وزیر جدید کشور (علی کردان) شنیده بودم ،ولی فکر نمیکردم این مطلب اینقدر سر و صدا به پا کنه و یه پای ثابت رسانه های داخلی و خارجی بشه.توش یه مطلب از آقای رحیمی(معاون رئیس جمهوری) و دکتر جاسبی رئیس دانشگاه آزاد چاپ شده بود که دکتر جاسبی گفته بود آقای کُردان تاکنون هیچ مدرک تحصیلی از دانشگاه آزاد دریافت ننموده. اولش این قضیه برام زیاد اهمیتی نداشت ولی کنجکاو که شدم گفتم یه سری به اینترنت بزنم که واقعاً قضیه چیه که یه مدرک ناقابل !!! شده تیتر یک رسانه های داخل و خارج و مجلس!!!

اکثر اونها نوشته بودن مدرکی که آقای کردان قائم مقام سابق صدا و سیما و وزارت نفت ارائه کرده جعلیه و عده ای هم گفته بودن باید از دیگران هم تحقیق و تفحض بشه.
کاری با این که این مدرک های تحصیلی از کدوم شخص و دانشگاه صادر میشه نداریم اما چرا وزارت محترم علوم و تحقیقات به اشخاص با هر عنوان شغلی اجازه میده که محیط پاک و مقدس دانشگاه و علم رو خدشه دار بکنند.واقعاً وقتی مسئولین وزارت علوم و سازمان سنجش میگن از هر 10 نفر 9 نفر واجد شرایط قبولیه کنکوره آخه چرا این اشخاص به خودشون اجازه میدن دست به چنین کارهائی بزنند.این نشون میده که فلسفۀ مدرک گرائی و ژست دکتر و مهندس بودن گریبان مسئولین رو هم گرفته حالا خدا به دادمون اون روزی برسه که عوام هم بخوان دست به چنین کاری بزنند.به نظر شما فکر میکنید چه میشه؟
نتیجه معلومه سطح علمی دانشگاه ها پائین میاد و در سطح یه مهد کودک جلوه میکنه چون از علم جامعه شناسی هم اطلاعی ندارم نمیتونم در این مورد نظر بدم و معلوم نیست عکس العملش تو جامعه چیه!!!
خُب سرتون و درد نیارم من و ما و شما از رئیس حمهور  مسئولین وزارت علوم و مجلس قاطع!!!عاجزانه خواهش و تمنا میکنیم تا مسئله نهادینه نشده یه فکری به حال این قضیۀ به ظاهر ساده بکنند ...

0 نظرات: