خاموشی های گاه وبی گاه :

همۀ ما تو این تابستون داغ از فظیلت !استفاده از خاموشی های ناخوداگاه !بهره مند شده ایم.این خاموشیها تو شهرهای جنوبی از بُعد اقتصادی که بخواهیم بگذریم(وجود صنایع حیاتی کشور) از بُعد انسانی خیلی حائض اهمیته .شهرهائی که گاهی وقتها به قول رسانه های داخل رطوبت هوا تا 98 درصد هم میرسه میتونه یه سوزن به وزارت نیرو و جوالدوز به دست اندرکاران افق بلند توسعه!!! باشه.
توی قرن 21 ما که نفهمیدیم این افق از پشت کدوم کوه میاد بیرون و چشم و چراغ ما رو روشن میکنه!
چند روز پیش داشتم توی تلوزیون (از جنس داخلیش) یه گشتی میزدم که چشمم به خبر 20:30 افتاد،چشمم روشن! اخبار از قول وزیر و یکی مسئولای وزارت نیرو اعلام کرد که ما تونستیم خاموشیها را در تهرون کنترل کنیم.از پشت کوه که نیومدیم ما چون دانشجوی رشتۀ برق اونم از نوع قدرت هستیم و از دور دستی بر آتش داریم خیلی خوشحال شدیم و گفتیم تا دیر نشده بریم یه دو سه رکعت نماز شکر به جا بیاریم که تو این گیر و دار دوباره گوینده خبر از قول همون مسئول آگاه !!! اعلام کرد ما این مسئله را سیستماتیک حل کرده ایم !راستش این واژه کمی برام تازه گی داشت گفتم برم یه سری به فرهنگ لغت مرحوم دهخدا که خدا رحمتش کنه بزنم شاید اون زمونها که علم برق نوپا بود دهخدا این لغت روکشف کرده باشه. ولی هر چی گشتم چیزی ندیم با خودم گفتم اگه دهخدا زنده بود و این همه قطعی برق رو میدید حتماً این لغت ناملموس! رو هم معنی میکرد .کنجکاو که شدم ته توی قضیه رو در آوردم که منظور این مسئول آگاه! اینه که  خاموشیها در تهرون ساعتی شده و ساکن هر محله میدونه ساعت بیچارگیش (ببخشید خاموشیش) کیه!تازه اون مسئول از صدا و سیما گله مند بود که چرا سازمان به مردم نمیگه نوبتشون کی میرسه!!!
واقعاً وقت اون نرسیده کمی هم توی ذهن کوچیکمون یه کم تأمل وتعمق کنیم که سهم ما از اینهمه پیشرفت جامعۀ جهانی چیه و اصولاً ما که نمیتونیم کمبود برق و انرژی(از بنزین و گاز صرف نظر کنیم!!!) رو جبران کنیم  این همه های و هوی چیه.
در پایان از آقای احمدی نژاد و وزیر نیرو ملتمسانه خواهش میکنم یه فکری به حال این خاموشی های گاه و بیگاه بکنند .چون ما هر چی فکر کردیم عایدمون قرص استامینیفون اونم از نوع کدئین بود ...
زینپس به جای واژۀ ناملموس سیستماتیک میگوئیم : نهادینه یا وقت و بیوقت یا گاه و بیگاه !!!


 خاموشی ها!!!


2 نظرات:

نازنین گفت...

سلام
وبلاگ زیبای دارین
موفق باشید
به وب سایت گروه ما هم سری بزن خوشحال میشم
به امید دیدار

g h o o r g h o o r . c o m

وحید گفت...

باز هم خدا رو شکر که همین یه مقدار برق رو هم داریم