دیپلماسی انسان و دیپلماسی غیر انسان

مدتهاست که یک تراژدی عیارگونه به اسم جشن عاطفه ها برگذار می نمائیم و خود نمیدانیم هدفمان از طرح و اجرای چنین اعمال و رفتاری چیست.در زلزله ها و بلایای طبیعی و خانمان سوز از حسن اعتماد دیگران سوء استفاده میکنیم و کمک های انسان دوستانه اشان را در بازار سیاه به فروش میرسانیم و دست آخر خود را اشرف مخلوقات و دایه ی مهرباتر از مادر تصور نموده و بر علوم انسانی تازیانه میزنیم بی آنکه به جای شناخت انسان کمی هم در مورد علوم حیوانی و جانور شناسی تحقیق و تفحضی کرده باشیم!
یکی از دوستان در صفحه ی فیسبوکم،یک لینک ویدئو قرار داده بود که با کلیک بر روی لینک به یوتیوب منتقل شدم.آن طور که مشاهده و تصور نمودم این ویدئو مثال کامل و گویائی از یک دیپلماسی بین دوگونه از موجودات زنده ی کره ی خاکیست که نه ادعای اشراف بر جهان را دارند و نه مدعی اخلاقیات.جوجه اردکی که بنا بر حس غریزه ای که خداوند در نهادش قرار داده مقداری غذا را از روی تخته سنگی با منقارش گرفته و مانند یک مادر در دهان ماهیانی که گرداگردش قرار دارند مینهد!
ای کاش و ای کاش و هزاران ای کاش به جای ادعاهای پوچ و پوشالی و اخلاق معابانه و سیخونک زدن به دیگران و تباه کردن فرصتها،کمی هم از علوم حیوانی و جانورشناسی بهره ای برده بودیم!
موریس مترلینگ میگوید؛ روزي كه بشر كاملاً به ناداني خود پي برد، به موفقيت بزرگي دست يافته است؛ زيرا دانش در اين دنيا چيزي جز پي بردن به ناداني نيست.
باشد که تا عمرمان بر مدار هستی میگردد،به راه راست هدایت شویم...
پ.ن: پیشنهاد میکنم اگر به هر نحوی تماشای این ویدئو در وبلاگ به عللی که میدانیم و میدانند میسر نبود از لینک های زیر برای تماشا و یا دانلود استفاده کنید./.

5 نظرات:

نعیمه گفت...

خدا اجرت بده که که لینک دانلود تو 4shared رو هم گذاشتی.
می بینی تو رو خدا.
جوجه اردک زشت هم نشدیم.

عبداللطیف عبادی گفت...

فیلم بامزه ای هست ولی این اردک بیچاره خودش نمی داند که دارد چه می کند! ء
اردکها غذایشان را قبل از آنکه بخوندند در آب می اندازند تا نرم و له بشود (بخصوص اگر نان باشد) . این جوجه اردک هم همین کار را می کند اما ماهی های نامرد نانش را می خورند . بیچاره چون عقل و هوش درست و حسابی ندارد نمی فهمد که چه شده! در نتیجه دوباره می رود و نان می آورد و توی آب می اندازد . ماهی ها هم از خل بودن این جوجه اردک استفاده می کنند و دوباره نانش را می برند! البته مادر این اردک اگر بود این کار را نمی کرد
(:

مهتا گفت...

نفس عمل خوبه.. ولی وقتی به کثافت سیاست آلوده میشه آدم حس می کنه همه چی بوی گند میده

مینا گفت...

واسه همین لجم میگیره کسی بگه فلانی مثل حیوون میمونه . چون حیوانات هم به هم رحم میکنند و انسانها با این همه ادعا نه .

سحر.ق گفت...

هروقت جایی بی قانونی میشه میگن اونجا قانون جنگله...در صورتی که هیچ شیری جز به دلیل بقای نسل که غریزه ی ذاتیه هیچ حیوان دیگه و یا همنوعی و نمیکشه.