وب گردی های مضاعف

چند روز پیش طی وب گردی های مضاعف،حقیر از وبلاگ سایه سپیدار سر از وبسایت مؤسسه تحقیقاتی مستقل(سیاسی و اقتصادی) Legatum در آوردم! این مؤسسه حوزه فعالیتش در مورد شاخص های مختلفی از مبانی های اقتصادی و آزادی های شخصی گرفته تا ... است .
این مسئله واسم جالب توجه اومد و توی یکی از صفحاتش شروع کردم به مقایسه  کشورهائی که مد نظرم بود.و واسه این کار انتخاب اولم ایران بود یه سری کشورهای درب و داغون که یه وقت این فرضیه پیش نیاد که هدفم مقایسه با کشورهای سرمایه دار و گردن کلفته! و توی ذهن مغشوشم به نتایج جالبی هم رسیدم.
 پ.ن: از دوستان عزیز خواهشمندم یه وقت هوس نکنند کشور فوق العاده پیشرفته مون رو با کشورهائی مثل ژاپن و سوئیس و کانادا مقایسه کنند،که به دور از انصافه!!!

نتایج مقایسه ی مضاعف این حقیر/روی تصویر فوق کلیک کنید

6 نظرات:

مهتا گفت...

چنین مقایسه ای مثل مقایسه فیل و فنجون !!! البته فنجونش خیلی کثیفه

اردیبهشت گفت...

حدود یک سال از آخرین بار که به اینجا سرزدم می گذره. توی این یک سال، چقدر نغییر مثبت و پیشرفت در کلام و گفتار و بیان نوشتن داشتید. تبریک می گم.
موفق و سربلند باشید و در زندگی هم به همین گونه عمل کنید.

مینا گفت...

من یه پیام خصوصی برای شما ارسال کردم . دیدی ؟
حالا هی باید یادآوری که کنی که تو چه بدبختی گرفتاریم و هنوز اندرخم یه کوچه هستیم ؟ والا بعضیها که ادعا میکنن ما آخر علم و تکنولوژی و پیشرفت هستیم و حالا باید دنیا رو آباد کنیم !!!!!!!!!!!!

نعیمه گفت...

البته اگر اشتباه نکنم این نمودار متعلق به سال 2009 هستش و متاسفانه تبعات رکود اقتصادی جهانی و تحریم های کشورهای دیگر تازه داره خودش رو در اقتصاد ایران نشون می ده و به احتمال قوی در نمودار سال 2010 وضعیت ما به مراتب بدتر خواهد بود.

نعیمه گفت...

امین جان هر کدوم رو که دوست داری لینک کن. من در آن واحد در هر دو وبلاگ مطالب یکسانی می نویسم.
راستش برای دوستانی که از دیال آپ استفاده می کنند آمدن به وردپرس کمی مشکله. اکثرن هم منو از طریق بلاگفا می شناسن. فعلاً که هر دو خونه رو حفظ می کنم تا بعد چی پیش بیاد.
اینطوری اگر یکیش ف.تر شد اون یکی فعاله.

امیر گفت...

سلام،
آزادی های شخصیمون رو تو رو خدا! پاشیم جمع کنیم بریم بنگلادش. والا.