سیزده بدر مجازی و دور دنیا در یک روز!

امروز تو وبلاگستان فارسی هر کی تا تونسته از سیزه بدر و گشتن تو روستاها و کوه و کمر نوشته،ما هم گفتیم مسنتدات عینی خودمون رو از این سیزده بدرکنون که مطمئنم هیچ کی مث من نتونسته نحسیش و بدر کنه در چند خطی بنویسیم!
خلاصه بعد از کلی کلنجار رفتن با خودمون و تصمیمات متعدد و طی فرایندی آنی شروع به گشت و گذار مجازی کردیم! بار و بندول رو شامل یه فلاکس چای بود و چند تا قند رو سرمون گذاشته و شروع به گشتن جاهائی کردیم که عمراً کسی بتونه تو یه روز طی کنه!
حدأقل تو این زمینه مطمئنم کسی نمیتونه رکورد منو جا به جا کنه.اول که میخواستم سفر رو شروع کنم  یه سر به وبلاگ بر و بچ زدم دیدم سوت و کوره.یهو چشم به وبلاگ آق امیر هاشمی افتاد که حرف نماز جمعه و سیزده بدر،رو زده بود به رسم این که تهرون دم دست تر بود یه سر به نماز جمعه تهرون زدم و یه فیضی از بیانات نامفهموم(لااقل واسه خودم) آیت اله امامی کاشانی تا سر حد جان برده و سفر رو با دعای خیر خطیب همیشه امیدوار تهرون شروع کردم.ما یه آشنائی عزیزی تو Oberndorf  Salzburg اتریش داریم گفتیم اول یه سر به اونجا بزنیم که کلی وقته ندیدمش.جاتون خالی کلی از ما پذیرائی شد و واقعاً خوش گذشت و چون وقت زیادی نداشتم از آشنامون خداحافظی کرده و راهی هلند و آمستردام شدم! والا چون ما محل زندگیمون با دریا فاصله چندانی نداره گفتیم به رسم عادت یه سر به لب آب و پل زیبای Graffiti In Holland بزنیم.جاتون خالی کلی صفا داشت،ولی نمیدونم چرا مردم هلند اینقده بی بند و بارند و اصلاً شئونات اسلامی رو رعایت نمیکنند،مخصوصاً که من تازه از نماز جمعه برگشته باشم!
یه نگاه به ساعت کرده و فرمون و چرخونده و به  پاریس رفتم.پاریسم که شکر خدا از هر طرف نگاه کنی برج زهرمار (ببخشید ایفل) رو میبینی،کلی جهانگرد رو دیدم که از شانس بد هر چی گشتم یه ایرونی ندیدم! یه گشتی تو پاریس زدم و جاتون خالی یه دلستر خنک(فکر بد نکند خوب نیگاش کردم روش نوشته بود حلال!!!) نوش جان کرده و راهی فلورانس ایتالیا شدم.البته قصد داشتم به ونیز برم که گویا فرمون قاط زده و یهو تو فلورانس ولو شدم! تعریف بستنی فلورانسی رو خیلی شنیده بودم،نتونستم طاقت بیارم و با اینکه با خودم عهد کردم زیاد پرخوری نکنم یه حمله جانانه به بستنی ها کردم!
یه نیگاهی به ساعت تسک بار ویندوز کردم و دیدم وقت زیادی ندارم و باید برم و به کارهای عقب افتادم برسم.یهو به سرم زد برم برزیل. از بچگی این کشور رو به خاطر تیم ملی فوتبالش دوست میداشتم.تعریف سائوپائولو رو خیلی شنیده بودم استخاره نکرده و فلفور به سائو رفتم.یه چیزائی شنیده بودم ولی حقیقتش واسم هذمش یه ذره سخت بود.خیلی طول کشید تا تونستم ترافیک رو رد کنم.تا به حال شهری به این بزرگی و شلوغ پلوغی ندیده بودم.بین راه یه  سر به تمرین تیم سائوپائلو زدم،محو بازی زیبای تمرینی بچه ها شده بودم که نفهمیدم چی شد که یهو برق کم و زیاد شد و کامپیوترم خاموش شد!!!
پ.ن/1 : گوگل ارت (به انگلیسی: Google Earth)،برنامه‌ای است که توسط شرکت کی‌هول ساخته شده‌است و برای مشاهدهٔ تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده توسط شرکت‌های satellite imagery و aerial photography و GIS 3D از سراسر زمین استفاده می‌شود. این برنامه در سه گواهینامه ارائه می‌شود.این برنامه همچنین امکان دیدن نقشهٔ جاده‌ها و خیابان‌های شهرها و روستاهای مختلف جهان را فراهم کرده و از دیگر امکانات این برنامه می‌توان به جستجو در هتل‌ها، رستوران‌ها و دیگر اماکن مختلف شهرها اشاره کرد./ویکی پدیا
1.  تصویر و مستندات من از نماز جمعه تهرون به دعوت آق امیر هاشمی به اضافه عکس(+)
2.  تصویر و مستندات من از سفر به Oberndorf  Salzburg اتریش به اضافه عکس(+)
3.  تصویر و مستندات من از سفر به آمستردام هلند به اضافه عکس(+)
4.  تصویر و مستندات من از سفر به پاریس فرانسه به اضافه عکس(+)
5.  تصویر و مستندات من از سفر به فلورانس ایتالیا به اضافه عکس(+)
6.  تصویر و مستندات من از سفر به سائوپائولو برزیل به اضافه عکس(+)
پ.ن/2 : امتحان کردنش ضرر نداره!!!

9 نظرات:

Unknown گفت...

Ajab 13 bedari dashti Amin jan, bravo khaili aali bud, pishe ma ke ziyad namundi, hala budi, khosh migzasht, vali khob bayad jahaye dige ham mirafti midunam vaght kam dashti

Unknown گفت...

ندا جان واقعاً بهم خوش گذشت ضمناً سالزبورگ شهر زیبا و قشنگی بودا...

Unknown گفت...

bazam tashrif biyarid, khoshal mishim, dar zemn bezudi man miyam pishe shoma ye sar,

Unknown گفت...

ندا جان قدمتون به روی سر

Unknown گفت...

ghorbane shoma

امیر گفت...

سلام امین جان،
چه سفری رفته بودی. فکر کنم هر جا دیگه میرفتی انقدر خوش نمیگذشت.
یه چیز خیلی جالبی در مورد این شهرهای اروپایی هست که توجهم رو به خودش جلب کرد، اون هم جمعیت خیلی کمشونه. واقعا هیچوقت فکر نمیکردم که فلورانس فقط سیصدهزار نفر جمعیت داشته باشه.
واقعا جالب بود.

نعیمه گفت...

عجب سیزده به در پر و پیمونی

مهتا گفت...

سفرت به خیر !!!!

امیر گفت...

تا پینوشت را نخونده بودم فکر می کردم منظورت از سر زدن، سرچ تو wikipedia است. با خودم گقتم بابا این دیگر کیه.
وقتی پینوشت را خوندم گقتم من دیگر کیم. واقعا چه نعمتی داریم و وقت های بیکاری ازش استفاده نمی کنیم.