اینترنت یا پنیر سوئیسی

امروز هوس کردم یه زره صفحات وب و زیر سبیلی یه نگاهی کنم،این تن بمیره به هر چی سایت میرفتم سر و کله عمو فیلترباف پیدا میشد.از سایت لواشک و آلوچه و برندهای مختلف کلوچه و ساندیس بگیر و الی غیر همه فیلتر شده بودند!
اصولاً ما ایرانی به همه چیز به شکل پارادوکس نگاه میکنیم،خوب و بدش هم واسه مون هیچ توفیری نداره.مثلاً اگه به یه کشور اروپائی بریم و یه زن خوشگل ببینیم عمراً اگه یه نگاهی بهش بکنیم،ولی تو همین کشور در باطن اسلامی مون! اگه یه صدای نازکی از کنار گوشهای درازمون ولو بشه،قرنیه چشممون مث تلسکوپ هابل میشه!خلاصه ما ایرونی ها رو هر چی بیشتر تو نادونی و کف بزاری و اما و اگر واسش ببافی،برعکس به جای دوری از اون بیشتر خودشو بهش نزدیک میکنه!بعضی آقایون به خیال این که بشه این فیلترنت و مث پنیر سوئیسی کرد،که از چشم و دل بیوفته و کسی سمتش دیگه نره،اما طبق یه اصل و قانون قدیمی که تو ژن ما ایرونی ها به طور خدادادی قرار داره کلاً اثر عکس میده!
دیروز که دانشگاه رفته بودم،آبدارچی دانشگاه و دیدم بعد از چند تا تعارف و یه کلاغ و چهل کلاغ بهم گفت بیا یه گوشه ای کارت دارم!یه لحظه به شک افتادم گفتم چی شده که آبدارچی دانشگاه سراغ منو میگیره،نکنه کاری کردم و باید برم کمیته انضباطی!تموم گزینه ها رو تو مغزم آنالیز کردم،به جائی نرسیدم،دل و به دریا زدم و بهش گفتم : خیره؟مگه چیزی شده؟
آبدارچی محترم گفت : بین خودمون باشه،چطوری میشه سایت بالاترین و دنباله رو باز کرد؟
من و میگی،اگه خبر برنده شدن تو قرعه کشی بانک و بهم میدادن اینقدر تعجب نمیکردم!
با خودم فکر کردم که اگه آقایون این اینترنت و فیلترنت نمیکردن به جای لم دادن تو خونه و کافی نت ها الان تو کافی شاپ و پارکها ولو بودیم!!!
پ.ن : بلاگنوشت هم فیلتر شد!!!

2 نظرات:

مهتا گفت...

خبر خوبی هست .. توده مردم هم دیگه بی اعتماد شدن

نعیمه گفت...

منو یاد یه برنامه کمدی انگلیسی انداخت که خیلی سال پیش دیدم. کنار دریا یه خانمی با بلوز و دامن رو صندلی دراز کشیده بود و آفتاب می گرفت. چند تا از آقایون داشتن خودکشی می کردن بلکه از زیر دامن و یا یقه بلوز چیزی ببینن. خانم که متوجه تلاش اونها می شه لباسش رو درمیاره و با بیکینی دراز می کشه. اون آقایون هم یه نگاه سرسری بهش می اندازن و راه می افتن دنبال یه خانمی که با لباس داشت رد می شد.
هر چیزی که قایم کنی مردم بیشتر کنجکاو می شن که ازش سردربیارن.