با 1000 تومان چی کار میشه کرد؟

مدتی بود که میخواستم در موردش مطلب بنویسم،ولی جنسش جور نمیشد!شاید قسمت این بوده که تو این ماه مبارک (اگه بزارن مبارک بمونه!!!) فرصت پیدا کنم در موردش یه دو سه پنج خطی بنویسم.اواخر پارسال (تقریباً مصادف بود با بهمن ماه بیست و ششمین سالروز تولدم!!!) که شق القمر شد و ما هم صاحب اینترنت پرسرعت (اونم از نوع 128 Wireless) شدیم.شب و روز نداشتم،هی اینجا برو هی اونجا سرک بکش،کارم شده بود متر کردن اینترنت!!!تموم انتخاب واحدِ بچه ها رو انجام دادم،زندگی واسم نمونده بود،شانس آوردم که امتحانات ترم تموم شده بود، چون با این شرایط به نمره پاسی تربیت بدنی هم امیدی نداشتم!!!خلاصه از مطلب مورد بحث دور نشیم،به طور اتفاقی با سایت ((محک)) آشنا شدم.کنجکاو شدم،تموم سایت رو بر انداز کردم.یه شرکت غیرانتفاعی و خصوصی غیردولتی خیریه که  عمده کارش حمایت از کودکات ابتلا به سرطانه. تموم دارائی این موسسه رو تقریباً مردم و یه عده پزشک بی ادعاء تأمین میکنند.من چون خیلی آدم وسواسیم بعد از تحقیق و تفحض فراوان به این نتیجه رسیدم که دستها رو بالا بزنم و هر چی که در توان دارم کمک کنم.از شعار این موسسه خیلی خوشم اومد (با ۱۰۰۰ تومان چی کار میشه کرد؟)
واقعاً چی کار میشه کرد؟یه بعداز ظهر بری فست فود،یه دلی از غذا دربیاری؟یا که نه بری  سفره خونه و کباب با دوغ بخوری و خمیازه بلند و تا صبح بگیری بخوابی؟
واقعاً یه کم بیائیم فکر کنیم ۱۰۰۰ تومان تو این دوره به چه کاری میاد؟
البته هدفم تبلیغ واسه کسی یا چیزی نیست ولی توصیه میکنم قبل این که کاری بکنید برید یه نیم نگاهی به وبسایت این مؤسسۀ خیریه بیندازید،هیچ کاری که نکنه این پول و واسه بیمارهای مملکت خودمون خرج میکنه نه مث کمیته امداد خودمون که بدبختی از سر رو روی مردممون بالا پائین میپره،اون وقت میره جهیزیه عروس و دامادهای حزب ا..(هدف از درج نقطه به جای الله حفظ حرمت الله است که بی خودی پسوند گروهی نشود!!!) رو تهیه میکنه،واقعاً نوبره به خدا!!!
خلاصه لُب کلوم الکی پولتون و حروم نکنید،چون من تهرون نیستم شاید  اشتباه کرده باشم.اول برید یه تحقیقی یه نگاهی بیندازید،منم سعی میکنم تو چند تا شبکه اجتماعی مث: فیسبوک و تویتر و دنباله و بالاترین مطرحش کنم،که اگه درست باشه بریم یه فیضی تو این ماه مبارک ببریم.
یا حق... 

1 نظرات:

وحید گفت...

در وبلاگ به طور رسمی ازت تشکر شد